sobota 29. července 2017

Brno v Donutech

V Brně se v polovině prázdnin rozmohl poměrně zajímavý trend. Léto je na vrcholu a než přibereme na neúnosnou míru, tak bude podzim, takže už nemá cenu si hlídat postavu a pojďte se ládovat donuty! A vskutku za poslední 3 týdny v Brně otevřelo asi 5 donutáren. Jakožto milovník dobrého jídla a velký zvědavec jsem se rozhodl, že je všechny prozkoumám, ochutnám a napíšu vám svoje dojmy. Až tak jsem ochoten se pro vás obětovat!






ALL-IN FRESH - Veganské potěšení

Moje první zastávka je také jediná čistě veganská donutárna v tomto článku. Říkají si All-In Fresh a sídlí na České kousek od proslulých hodin. Všechny donuty jsou zde čistě veganské, což se bohužel odráží na chuti a struktuře donutu jako takového, jelikož se musí primárně spoléhat pouze na cukr a rostlinný tuk v rámci ochucení. Já osobně jsem měl donut s čokoládovo-vanilkovou polevou a tenkými plátky mandlí. Struktura donutu byla malinko tužší, ale nebylo to nic hrozného. V donutu ovšem chyběla chuť čokolády. Nevím jakou zde používají, ale byla velice nevýrazná a hodně sladká vanilková poleva ji snadno přebila. Mandle pro svou nevýraznou chuť nebyly cítit skoro vůbec, ale fungovaly jako křupavý faktor v donutu (kdo by neměl rád křupání, žejo). Vcelku donut nebyl vůbec zlý. Ani jsem nevěděl, že se dá něco takového udělat čistě vegansky. Problém byl ovšem v hloubce chuti. Když si za něco zaplatím 50 korun, tak čekám, že to bude něco extra, ale od někoho, kdo se specializuje primárně na donuty, to bylo slabší. Chtělo by to zamakat na kaskádě a balanci chutí, což je ovšem s omezenými ingrediencemi těžké. Každopádně pro vegany je to ideální volba a All-In Fresh má výhodu v tom, že co se tohoto týče, tak nemá konkurenci.
★★★★★☆☆☆

La Donuteria - Pohlazení po duši

Sympatická La Donuteria otevřela v nových prostorech vedle Zelného trhu a když jsem zde poprvé měl namířeno, tak již měli vyprodáno. Což pro mne bylo docela zklamání, ale mou kalorickou výpravu jsem nevzdal a vrátil jsem se hned další den. A jsem moc rád, že jsem šel. Tentokrát jsem ochutnal proslulého Lotusa. Což je donut pokrytý karamelovým krémem a posypaný strouhanou sušenkou Lotus. Jelikož nejsem člověk primárně na sladké, tak nikdy nic moc extra od donutu nečekám. Ovšem to, co přišlo po prvním kousnutí do dokonale nadýchaného těsta mnou otřáslo. Chutě se mísily a než jsem se stihl vzpamatovat, zůstal mi v ruce pouze špinavý ubrousek a pusu jsem měl posypanou Lotuskami. Těsto bylo dokonale měkké a v podstatě se rozplývalo v ústech. Karamelová vrstva byla akorát, aby to nepřebíjelo bonusovou chuť Lotusek. Upřímně to byl asi nejlepší donut v mém životě. Vím, že si musíte říkat, že jsem dostal nějakou tučnou částku, abych tyto šikovné slečny vychválil, ale vskutku ne. Opravdu mě tento donut bavil. Následně jsem o týden později navštívil tento podnik podruhé. Tentokrát jsem se vrhl na arašídový a též to byla jedna báseň. Na Lotus sice nemá, ale požitek to byl také silný. Smekám.

★★★★★★★★★


Mlsná holka - Na velikosti záleží

Další v mém hledáčku byl tento nenápadný podnik kousek od náměstí Svobody. Díky názvu jsem nevěděl jestli tam můžou i mlsní kluci, ale řekl jsem si, že to risknu. Obsluha byla velice příjemná a ochotně mi popsala všechny donuty, které v ten den měli k dispozici. Nakonec jsem se rozhodl pro Cheesecake Donut, protože mi to přišlo poměrně neobvyklé a byl jsem zvědav jestli bude opravdu jako cheesecake chutnat. Nakonec se to úplně nepotvrdilo. Chutí to mírně připomínalo, ale cheesecake v donutové formě nečekejte. Co bylo ale příjemné překvapení byla velikost donutu. Byl široký a i poměrně vysoký. Jediné, co ještě trochu kazilo zážitek bylo malinko tužší těsto. Těžko říct jestli to bylo způsobeno přípravou nebo čerstvostí. Celkový dojem byl dobrý, ale můj předchozí chuťový orgasmus to nepřekonalo. Velké plus ovšem dávám ochotné obsluze a možnosti platit kartou, jelikož jsem zrovna nedokázal vyhrabat dostatek drobných a nemusel jsem letět do bankomatu.

★★★★★☆☆

Mr. Donut - Americká klasika

Tohle je jediná z donutáren, která už má v ČR zavedenou značku. Nějakou dobu už působí v Praze a nyní otevřeli pár poboček na moravě a jedna z nich byla otevřena v brněnské Vaňkovce. Proto jsem byl poměrně zvědavý s jakou kvalitou se předvedou. (Základní pravidlo je většinou, že s množstvím poboček se těžko udržuje kvalita a čerstvost) Ukázalo se, že značka opravdu není vše. Dal jsem si jejich vlajkovou loď, která má stejné jméno jako podnik. Byl to klasický donut se základním jahodovým přelivem a cukrářskou posypkou. Připomíná to klasické donuty, co vidíte v amerických filmech a seriálech. Není to tak, že by mi nechutnal, ale nebylo to vůbec nic zvláštního a přestože donut byl jeden z nejdražších z těchto recenzí, tak byl paradoxně i nejmenší. Bylo to celé takové obyčejné. Od zavedené značky jsem čekal více.

★★★★★☆☆☆☆


Funky Donuts - Hipsterský zážitek

Prvně jsem si vůbec nebyl jistý, že je to opravdu donutárna, kterou hledám. Celé to tam působí trošku odlišně. Kombinace kovového designu a dřeva s hrajícím starým počítačem od Apple u pokladny, působí dost ztřeštěně. Ale není to vůbec zlé, naopak to ve vás zanechá dojem, že se sem musíte vrátit a nasát trošku více té atmosféry. Skoro hned jak jsem přišel, tak se mi obsluha nabídla, jestli nepotřebuji pomoc. Řekl jsem jim, ať vytáhnou svoje Eso :D Nakonec jsem si tedy dal donutek s přelivem belgické čokolády a nastrouhaných lískových ořechů. Textura těsta byla perfektně vyladěná stejně jako v La Donuterii. Čokoláda byla kvalitní a lískové ořechy byly třešničkou na dortu, teda ořechem na donutu. Všehovšudy byl donut výborný a Funky Donuts se rozhodně zařazuje mezi nejlepší donutárny v Brně. Jediné, co jim pro mne chybí k dokonalosti je, že jejich chuť sází na klasiky a ničím nepřekvapí. To už je ovšem jen můj názor, mám rád neobvyklé chuti. Ale třeba příště to bude perfektní skóre.

★★★★★★★★★

Shrnutí:
Domácky dělané, kvalitní donuty jsou v Brně poměrně novinkou. Pokud to takhle bude pokračovat, tak se pravděpodobně otevře podniků více. Ovšem podle mě je to mnohem lepší než kekel z pekel trdelník nebo trdelník s jogurtem. Takže až budete příště v centru a bude vás honit mlsná, vykašlete se na trdlokafé a zkuste něco, co má trošku přidanou hodnotu a není to jen nějaký sladký těsto na klacku posypaný kakaem. Pro mne je vítěz určitě La Donuteria, kde se pravděpodobně stanu pravidelným zákazníkem (Sbohem sexy tělo) Funky Donuts je taky úžasná volba, ale pro mne trochu z ruky, jelikož pracuji na Masarykove. Upozorňuji, že tohle jsou moje subjektivní názory a naše chuti se můžou výrazně lišit. Doporučuji vám si zkusit, kde vám nejvíc chutná a rozhodnout se sami :) Tímto končí moje sladká eskapáda (prozatím) a všem nově otevřeným donutárnám přeji hodně úspěchů do podnikání. 

Žádné komentáře:

Okomentovat